1024 683 יוסי שאול מעצב פנים

שדרוג הבית באמצעות גופי תאורה מעוצבים

שדרוג הבית באמצעות גופי תאורה מעוצבים יכול ללבוש צורות רבות ושונות, כאשר השדרוג המשמעותי ביותר בד"כ יכלול לא רק את החלפת התאורה עצמה, אלא גם את החלפת גוף התאורה. בשורות הבאות, ריכזנו כמה דגשים ששווה להביא בחשבון בנושא זה – המשיכו לקרוא.  

ההבדל בין תאורה מוגזמת למאוזנת 

בין אם מדובר על בית אשר מעוצב בדרך זו או האחרת, תאורה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר. תאורה יכולה לשנות את מראה החלל בצורה עמוקה במיוחד, תרתי משמע, כיוון שתאורה נכונה מסוגלת ממש להוסיף נופך של עומק בחלל נתון. כפועל יוצא מכך, התאורה מייצרת בחלל תחושה חדשה לגמרי ברוב המקרים. גופי תאורה מעוצבים יכולים לשדרג את הבית ולהפוך אותו למקום נעים הרבה יותר, אם כי תאורה מוגזמת עשויה לגרום לתחושה של חוסר נוחות. לכן, חשוב למצוא את "דרך המלך" ולשלב תאורה מעוצבת באופן טבעי ומשתלב ככל הניתן עם עיצוב הבית. תאורה צועקת מדי, פחות. תאורה מאוזנת, עדיף בהחלט. 

גופי תאורה מעוצבים לבתים כפריים או מודרניים

רגע לפני שאתם מזמינים חשמלאי להתקנת גופי תאורה בביתכם, אנחנו ממליצים בחום להתאים את תאורת הבית לסגנון הספציפי בחלל. לצורך העניין, אם ביתכם בסגנון מודרני, כדאי אולי לבחור גופי תאורה מינימליסטיים או כאלו בצורות גיאומטריות. מנגד, אם הבית בסגנון כפרי, בחרו גופי תאורה מעץ או מתכת עם כל מיני פרטים דקורטיביים. אפשר גם ללכת על גופי תאורה מפורזלים בצורות ובדוגמאות שונות, זה מוסיף טוויסט בעיצוב החלל. כך או כך, השקיעו בתאורה איכותית. גופי תאורה מעוצבים יכולים להיות יקרים, אבל הם בהחלט שווים את ההשקעה. כמו כן, אל תשכחו את הפונקציונלית. אם אתם אוהבים תאורה מעומעמת, לכו על זה, אבל התקינו גם דימר שיאפשר לכם להגביר את התאורה במקרה הצורך.

באיזה שלב להזמין את החשמלאי?

כאשר מזמינים חשמלאי להתקנת גופי תאורה בבית או במשרד, החשמלאי בשלב הראשון ירצה לדעת באיזה סוג גוף תאורה מדובר. אם מדובר על תאורה בנישת גבס, חיבורי החשמל וההתקנה יצטרכו להיות מבוצעים במהלך בניית הגבס בד"כ. אם מדובר על גופי תאורה תלויים או עומדים, אפשר קודם כל לרכוש אותם ורק לאחר מכן להזמין את החשמלאי. כך או כך, אנחנו ממליצים לעשות סקר שוק קצר שיוכל לחשוף בפניכם את העלויות הממוצעות להתקנת כל סוג של גוף תאורה – המשיכו לקרוא. 

טיפ לחיסכון בכיס – השוואת עלויות גופי תאורה

בסיכומו של דבר, ההמלצה הכי חשובה בבחירת גופי תאורה מעוצבים היא סקר השוק שיהיה עליכם לבצע, כולל השוואת מחירים בין גופי תאורה. מצד אחד, השוואת העלויות תאפשר לכם להכיר את מחיר השוק הממוצעים. מצד שני, אותו סקר שוק יאפשר לכם להכיר גם את סוגי גופי התאורה הנפוצים ביותר וגם את אלו שנחשבים יותר נישתיים. גם אם מחקר השוק הזה ייקח לכם יותר מ-5 – 10 דקות, הוא יהיה שווה את זה. השתדלו במהלכו לקבל לפחות 2 או 3 הצעות לגופי תאורה שונים, וכך בחרו את הנכון לכם תקציבית ועיצובית.