1024 683 יוסי שאול מעצב פנים

טיפים לעיצוב גינה בכניסה לבית

עיצוב גינה בכניסה לבית מהווה סוג של הזדמנות ליצור רושם ראשוני חיובי על האורחים שלכם, ואין ספק שגינה מעוצבת היא משהו שמיד מבחינים בו. בסופו של דבר, הגינה יכולה להפוך את הכניסה לבית למקום נעים יותר, כמו גם להעלות את ערך הנכס, כך שבואו נבין כיצד עושים זאת נכון.

יש לקשור את עיצוב הגינה לעיצוב הבית כך שיתכתבו 

בשלב הראשון לתהליך עיצוב הגינה שלכם, חשוב להבין כיצד עליכם לקשור את סגנון העיצוב לסגנון הבית שלכם. כאשר אתם מתכננים את עיצוב הגינה, חשבו אם לבית יש סגנון מודרני, כפרי או בכלל יותר לכיוון ה-וינטג', כיוון שבשלב הבא תהיה לכך חשיבות, בשלב בחירת חומרי הגלם עבור פרויקט עיצוב הגינה. בשלב זה יהיה עליכם לבחור חומרים שמתכתבים מבחינה עיצובית בין הגינה לבין הבית עצמו. בין אם אתם בוחרים לעבוד עם עץ, בטון, זכוכית או מתכות שונות, שימו לב שיש לכך השלכות על התקציב לפרויקט.

מה חשוב לדעת על תקציב הפרויקט?

כאשר מדברים על תקציב הפרויקט, יש לקחת בחשבון לא רק את העלויות של הפרויקט עצמו, אלא גם עלויות שאינן כתובות בשום מקום. לא בהכרח עלויות של אדריכלי נוף מומלצים למשימות שונות, אלא עלויות בלתי צפויות שיכולות לצוץ במהלך הדרך. באופן כללי, אם ייעדתם 30,000 ₪ לעיצוב הגינה, תשתדלו להשאיר כ-15% בצד עבור עלויות בלתי צפויות אלו. לפעמים חומרי גלם עשויים להיות חסרים אצל הקבלן, בפעמים אחרות מתגלות כל מיני עבודות תשתית במהלך עיצוב הגינה וכן הלאה. השאירו מרווח מסוים מבחינה כלכלית, כדי שתוכלו לשחק עם התקציב במקרים בלתי צפויים אלו. 

שימוש בצמחייה בעיצוב הגינה 

צמחייה, בין אם היא חיה או מלאכותית, מהווה איזשהו אלמנט בסיסי בכל גינה, לא משנה כיצד היא מעוצבת. היא יכולה להוסיף צבע, עניין ויופי לגינה, כאשר הבחירה בצמחייה הנכונה היא בעיקר תלוית מזג אוויר ואקלים. מבחינה עיצובית, כל עוד הצמחייה תשגשג באקלים באזור שלכם, היא תיראה טוב ותתאים לעיצוב הכולל של המרחב. אם אתם מתעקשים להתאים ביתר דיוק את הצמחייה, בהחלט אפשר לבחור אותה לפי צבעים וטקסטורות. לצורך העניין, אם אתם מתכננים גינה בעיצוב כפרי ובגוונים כהים של עץ מלא, דווקא פרחים בהירים יוכלו לייצר איזון מסוים בגוון של הגינה.

עיצוב וילה עם בריכה

לסיכום, מיהם אנשי המקצוע המומלצים לפרויקט?

בסופו של דבר, הצלחת עיצוב הגינה שלכם תקום ותיפול על בחירת אנשי המקצוע הנכונים לעבוד איתם. בעוד שישנם אדריכלי נוף מומלצים למגוון פרויקטים של עיצוב גינות, אנשים אחרים מעדיפים להסתייע במעצבי גינות נוי המתמחים גם בהקמת בריכות נוי, שבילים דקורטיביים ועוד. בין אם אתם צריכים איש מקצוע כזה או אחר לעיצוב הגינה, קחו בחשבון, השוואת מחירים יכולה לעזור לכם למצוא את המקצועיים ביותר בתחומם. מעבר להוזלת המחירים, השוואת העלויות תאפשר לכם לעבור בין ביקורות והמלצות על אנשי מקצוע שונים, לבחון את תיקי העבודות שלהם וכן הלאה, מה שמדייק משמעותית את תהליך העיצוב ואת הפרויקט עצמו.