1024 576 יוסי שאול מעצב פנים

עיצוב פנים משרדים

עיצוב פנים משרדים

אנשים נוטים לחשוב שעיצוב פנים מתמקד במיקומים, תאורה, צבעים, נישות, חפצי נוי, תחימה של אזורים, משחק עם חומריות וכדומה, אך הם אינם מתארים לעצמם שבין היתר עיצוב פנים כולל התייחסות ליצירת אינטראקציה ולהכנה של תשתיות טכנולוגיות, וזאת כי עיצוב פנים שמיועד לעסקים מתמקד במהות של העסק: בתרחישי עבודה, בצרכי העובדים, בציפייה של הלקוחות ובאופן כללי עיצוב משרדים שם לו למטרה לתעל את הפוטנציאל של המרחב בהתאם לצרכים אישיים, כאשר רק לאחר מכן ניתן להנחית מסקנות בדמות צבע, צורה ופונקציה.

מענה ממוקד

כשניגשים לעצב משרד, חשוב להתחיל מעבודת מחקר, כיוון שהעיצוב צריך להיות מאוד מדויק ולהעניק מענה מרבי לצרכים ואילוצים, לצד בחינה של השלכות ישירות ועקיפות, כאשר אחד האתגרים היותר גדולים נוגע לייעול עבודת צוות באמצעות עיצוב, וזאת כי לעיצוב משרד יש כוח רב לקחת את עבודת הצוות למקום הרבה יותר פורה ויעיל – עיצוב מדויק יכול לתמרץ את העובדים, להוביל אותם לשיתופי פעולה, להוביל למצב שבו הם משלימים האחד את השני ובאופן כללי עיצוב מושכל מוביל לניקוז מידע יעיל ומפרה. אי לכך טרם מתחילים, יש לתחקר את העובדים ואת ההנהלה ורק לאחר מכן לחזור לבחון את הפתרונות האפשריים, לצד התחשבות בנתונים הקיימים.

עיצוב מתחמי עבודה

אחת מהשאלות המשמעותיות שיש לקבל לגביהן החלטה נוגע לאופי העבודה, משמע חשוב להבין האם עדיף להתמקד במתחם Open Space שמאפשר הפרייה הדדית ושמקדם מוטיבציה מניעה, או לחלופין האם עדיף לייצר מתחמי עבודה קטנים, וזאת כי אופי העבודה מצריך פרטיות וריכוז רב. מהי התשובה? משתנה בהתאם לצורך ויעדים.

אתגר כפול

אם נחזור להשוות בין עיצוב משרדים לעיצוב בתים, נציין שבשני המקרים צריך לבחון צרכים, אילוצים, רצונות, תנאי שטח ואת אופי האנשים שעומדים לאכלס את המבנה, אך כאשר מדובר בעיצוב משרד, הרי שהאתגר כפול: יש למצות את הפוטנציאל שמוטמע במבנה (לטובת העלאת הרווח העסקי) ובו זמנית יש למקד את העיצוב בהתאם ליעדי העובדים ובהתאם לדרישות הלקוחות.

בסיס זהה

שנסכם? אין זה משנה אם עומדים לעצב בית חולים, בית קפה, בית דפוס או בית ספר, וזאת כי עיצוב פנים תמיד צריך לדבוק באותם שלבי עבודה, גם אם הדרישות אחרות והתוצאה שונה, כי עבודת מחקר מקדימה הינה היסוד היציב של עיצוב פנים מוצלח, ובמיוחד כאשר מדובר בעיצוב משרדים.

נגישות