1024 684 יוסי שאול מעצב פנים

עיצוב פנים לעסקים – למה זה חשוב לעסק?

עיצוב פנים לעסקים

ממש כפי שעסק משקיע רבות בבחירת הסלוגן, הלוגו, המארזים ובבחירת הצבעים השולטים, וממש כפי שעסק טורח להגדיר מהו המיתוג שאותו הוא מבקש לשדר ללקוחות, כך עסק צריך להשקיע בעיצוב פנים, וזאת מתוך הבנה שהנראות של בית העסק מהווה כרטיס ביקור – בונה אצל הלקוח את הרושם הראשוני, וכידוע לרושם ראשוני אין הזדמנות שנייה.

כרטיס ביקור

אנשים מושפעים רבות מהנראות שמקיפה אותם וכאשר הם מגיעים לבית עסק, הם משליכים ממאפייני העיצוב הקיים אודות רמת המקצועיות, כולל תכונות נוספות, כגון אמינות, ייעול, אנרגטיות, ניסיון וכדומה. אי לכך, אין לקבל החלטה אקראית בנוגע לעיצוב המשרד, אלא ראשית יש לבחון אלו תכונות מבקשים להקצין ובאותה נשימה ראוי לבחון אלו תכונות מאפיינות את קהל היעד. רק לאחר שעונים על שתי השאלות, עוברים לגזור נתונים פרקטיים ועיצוביים בתחום העיצוב, וזאת כי רק באופן שכזה מתבצעת קורלציה בין רצוי למצוי, וכאשר המטרה מושגת, הרווחים העסקיים אינם מאחרים לבוא.

נוחות מזמינה

עיצוב פנים אינו רק עוסק באסתטיקה, אלא עיצוב פנים גם מתייחס לצרכים פרקטיים, וכאשר המשרד אכן מעוצב בהתאם לדגשים האישיים של העובדים והלקוחות, הרי שגם העובדים ישמחו להגיע ליום העבודה (פשוט כי השהות נוחה ונעימה) וגם הלקוחות ייהנו להגיע לבית העסק, ולו כי העובד המרוצה יעניק שירות מעולה ובזמן ההמתנה בתור הלקוחות ייהנו מתנאים מפנקים, משמע גם אם חל עיכוב בשירות, הוא פחות יהיה מורגש.

יתרון יחסי

הרבה עסקים נאלצים להתמודד מול מתחרים, ועל כן אם ניתן באמצעות עיצוב פנים להשיג יתרון יחסי, הרי שמוטב לנצל זאת. לקוח שיתרשם מהעיצוב הייחודי, יסיק שמדובר בבית עסק יותר איכותי ואף באופן בלתי מודע יקבל החלטה שזהו בית העסק המועדף, פשוט כי העיצוב המרשים מעודד את חוויית הרכישה.

השקעה מניבה

אומנם יש להשקיע בעיצוב פנים, הן מבחינת רכישת מוצרים והן מבחינת עלות השירות של מעצב הפנים, אך חשוב להבין שמדובר בהוצאה מניבה, וזאת כי לקוח שנהנה מסך התפאורה, בקלות יסכים לשלם ולרכוש יותר, פשוט כי הוא מבין שמדובר בבית עסק שנותן יותר בכל התחומים. שנסכם? עסק מקצועי אינו יכול להרשות לעצמו לעגל פינות – עליו להשקיע בכול היבט אפשרי, ובטח בעיצוב פנים שמשפיע באופן עקיף על התודעה.

נגישות