1024 576 יוסי שאול מעצב פנים

עיצוב מודרני

עיצוב מודרני

עיצוב מודרני

אף שלעיתים אנשים חושבים כי חללי פנים "מודרניים" הם קרים ומינימליסטיים, בבתים של ימינו, חללי הפנים המודרניים נוחים ומסבירי פנים בלי להיות עמוסים וחשוכים. העיצוב המודרני של ימינו מתאים באותה מידה למשרדים וחנויות, דירות לופט ובתים מסורתיים.

מהו עיצוב מודרני?

ביסודו של דבר, סגנון עיצוב מודרני מוגדר על ידי פשטות, תחכום עדין, שימוש מכוון במרקם וקווים נקיים. חללי פנים נוטים להציג חלל במקום דברים.

על ידי התמקדות בצבע, במרחב ובצורה, חללי הפנים המודרניים הם מלוטשים ורעננים. כדי להשיג מראה של בית עכשווי, חשוב להקפיד על כמה כללים בסיסיים.

שימושים בצבע

צבעים ניטרליים, שחור ולבן הם הצבעים העיקריים בעיצוב מודרני. שחור משמש לעתים קרובות לביסוס והגדרת חדר בסגנון עכשווי. הצבעים לעיתים קרובות מודגשים בצבעים עזים ונועזים המשחקים כנגד הצבעים הניטרלים. עם קירות צבועים בניוטרל בסיסי, יש לכם רקע נפלא לאביזרים צבעוניים נועזים. אם הקירות והחלונות צבועים בפסטלים, הקצוות צריכים להיות ניטרליים. אם הקיר הוא בצבע עז ובהיר, יש להשתמש בצבעים נייטרלים בכל מקום אחר.

קו ומרחב

האלמנט הברור והמובהק ביותר של עיצוב מודרני הוא הקו. בין אם מדובר בקווים אנכיים או אופקיים ישרים ובין אם בצורות מעוקלות, קווים גלויים חזקים ניכרים בכל בית בסגנון מודרני. הקו נמצא בפרטים אדריכליים, שימוש בגושי צבע מודגשים, תקרות גבוהות, חלונות חשופים וצורות גיאומטריות באמנות הקירות והפיסול.

החלל החשוף על הקירות, הופך להיות חשוב לא פחות מהאזורים המלאים בחפצים. בחללי פנים מודרניים פחות זה יותר. כל יצירה בולטת כאינדיבידואלית וייחודית.

ניצול אלמנטים מבניים.

צינורות אוויר עשויים להיתלות מהתקרה, לבנים שבורות מספקות מרקם ויציבות, וצינורות אינסטלציה חשופים מקובלים לחלוטין בסגנון מודרני. כדי  להסב את העין, יש להדגיש את הפרטים המבניים הללו בצבעים מנוגדים מודגשים.

ריהוט בסגנון מודרני

חתיכות רהיטים צריכות להצהיר הצהרה נועזת אך יחד עם זאת להיות פשוטות ולא מסודרות, ללא קימורים או קישוטים. צורות גיאומטריות הינן חלקות, נקיות וחיוניות. רהיטים מרופדים לובשים לעתים קרובות גוונים שחורים, לבנים או צבעים ניטרליים אחרים, תוך שימוש בסיבים טבעיים המצויים בצמר, כותנה, פשתן, משי, יוטה כדי להוסיף משיכה מרקמת. כריות בצורות גיאומטריות נקיות מוסיפות זריקת צבע ומרקם.

השתמשו ברקע בסיסי והשתמשו בצבע האהוב עליכם על רהיט בולט. פחות זה יותר! ספות, כסאות ועות'מאנים לעיתים קרובות עם רגליים חשופות, מיטות וכיסאות ללא שוליים או ציציות הולכים היטב עם עיצוב מודרני. אל תשתמשו בסלסולים, בפרטים מגולפים מוגזמים, בשוליים או בהדפסי פרחים.

רצפות

רצפות בבית בסגנון עיצוב מודרני צריכות להיות חשופות וחלקות, תוך שימוש בעץ, אריחים או ויניל. אם אתם חייבים להשתמש בשטיח כלשהו, הוסיפו צבע ומרקם בעזרת שטיחים אזוריים רגילים או בדוגמת גיאומטריה.

אמנות

השתמשו בזרקורים או בתאורת פח המופנית לציור, פוסטר או הדפס. אלה יעזרו למשוך את העין אל החלקים שאתם רוצים להתמקד בהם. פסלים בסגנון עכשווי או אמנות ממוסגרת ניתן למקם בגובה העיניים על ידי הצבתם על עמוד מבני או על הכן.

כמו כן, מסגרות בגימור שחור מבריק או שחור מט, עץ טבעי או מתכת נהדרות ליצירות אמנות. אם אתם חייבים להרכיב כמה חלקים יחד, תלו אותם קרוב זה לזה, כך שהם ייצרו תחושה של חתיכה אחת גדולה. אל תעמיסו חדרים עם יותר מדי פריטים. בחללי פנים בעיצוב בית מודרני, שטח פתוח חשוב לעיתים קרובות בדיוק כמו החלקים ששמים בחלל.

נגישות