900 600 יוסי שאול מעצב פנים

עיצוב בתים קטנים

עיצוב בתים קטנים

רבים מאתנו חיים בבתים קטנים ורבים מאתנו מבינים שגם בית קטן יכול להאיר אור גדול, להיראות מדהים ולהציע את כל הפונקציות שבית גדול ממדים יודע להציע. מכאן שאם עיצוב פנים חשוב עבור בית סטנדרטי, הרי שעבור בית קטן הוא מהווה פרמטר חיוני, וזאת כי עיצוב נכון יכול לייצר תחושה של מרחב, לנצל בחוכמה נישות קיימות, לייצר תחושת פרטיות – יכול לגרום לבית להיראות ולהרגיש הרבה יותר גדול.

עקרונות מנחים לעיצוב בתים קטנים

  • פחות זה יותר – בבית קטן יותר זה בהחלט פחות, משמע מוטב להימנע מעומס של ציוד, כאשר כל פריט צריך להיות מדויק, ואם ניתן גם פונקציונאלי. כמו כן, יש להימנע מיצירה של מחסומים, משמע מוטב לשמור על החלל כמה שיותר פתוח וזורם. בכול זאת מבקשים לייצר טריטוריה? אל תמהרו להרים קיר גבס, אלא תעדיפו להיעזר בצבעים ובטקסטורה.
  • מרהטים בחוכמה – עומדים בפני עיצוב בתים קטנים? העדיפו פריטי ריהוט יחסית קטנים, התאימו את הריהוט למידות של הנישה הרצויה ותבחרו בריהוט שיודע לגדול בעת הצורך – למשל שולחן שיודע להיפתח. מתקשים למצוא את הפריט הרצוי ברשתות? שווה לפנות לנגר פרטי.
  • השקעה בתאורה נכונה – ידוע שצבעים בהירים "מגדילים" וכך נכון הדבר גם כשמעצבים בית קטן. מכאן שלצד בחירה מושכלת בגוונים בהירים לקירות, גם רצוי להתחשב בתאורה, משמע חשוב לוודא שהבית מואר כהלכה. מסקנה? אם ניתן, רצוי להכין פתחים גדולים שמכניסים פנימה תאורה טבעית, ובמקביל רצוי לבחור בתאורה שקועה שאינה שוברת את הזרימה הטבעית. כמו כן, ע"י תאורה ממוקדת אפשרי לייצר נישות, למשל פינת ישיבה, או עמדת גלריה שמאירה באור מחמיא פריט אומנות.

3 סודות מקצועיים

מבקשים הצצה לסודות המקצועיים של מעצבי הפנים? להלן שלושה חשובים:

  1. תוספת של מראה מייצרת תחושה של חלל הרבה יותר גדול, וזאת גם כי היא מפיצה אור וגם כי היא משקפת בחזרה את המראה של החדר.
  2. מול מפתח של חלון מוטב למקם קיר בגוון בהיר. מדוע? האור שנכנס מבחוץ ומתפזר על הקיר מסייע להאיר (ולהגדיל) את סך החדר.
  3. כל בית צריך מקום אחסון, ובית קטן צריך מקום אחסון שהוא גם מרשים וגם מאוד פרקטי. פה יש לשקול האם מעדיפים ארון סגור או פתוח, כאשר חשוב ביותר שהארון יהיה גבוה – ינצל באופן מרבי את המקום הפנוי.

תירוץ מושלם

לסיכום:  עיצוב בתים קטנים מצריך בדיוק את אותה השקעה שבית גדול מצריך, אם כי במקרה זה לכל החלטה יש הרבה יותר משקל. מה עוד? חשוב לזכור שגם עיצוב של בית קטן מתחיל מצרכים, רצונות, מגבלות, השראה ושאיפות. מכאן שאם מחפשים תירוץ להיעזר בייעוץ מקצועי, בית קטן בהחלט מהווה תירוץ נהדר.