1024 682 יוסי שאול מעצב פנים

עיצוב בית – אלו אפשרויות קיימות ?

עיצוב בית

למצוא את הבית בו מבקשים לגור הנה משימה חשובה, אך להפוך את הבית לכזה שיהיה נעים לגור בו הנה משימה חשובה לא פחות, ועל כן טרם רוכשים ספה ומעמידים שולחן ושטיח, וטרם בוחרים גוון לקיר ומבינים היכן תעמוד כוננית הספרים, רצוי לעצור ולהבין מה נוח ורצוי במיוחד עבורכם, וזאת כי ממש כפי שלכל אדם יש אופי אחר, כך גם לכל אדם יש טעם אישי, ולמרות שהוא אישי, אנו הרבה פעמים לא מכירים אותו, פשוט כי לא כל יום יוצא לבחון איזה עיצוב בית עושה לנו טוב על הלב – לא כל יום יוצא לבחון איזה עיצוב מרגיש לנו בית.

רגע לפני שמוסיפים טאצ' אישי

לפני שמעצבים את הבית, יש להבין איזה עיצוב יותר מתאים ולאחר מכן רצוי להעניק לו טאצ' אישי, אך רגע לפני שנעבור לקינוח (לטאצ' האישי) נעצור להכיר ארבעה סגנונות עיצוב מובילים, כאשר מראש נציין שהמבחר גדול ולא פעם סגנונות שונים מתכתבים האחד עם השני, וזאת כי בעיצוב יש קווי מתאר, אך אין באמת חוקים. שנתחיל:

ארבעה סגנונות לדוגמה:

  1. עיצוב נורדי – סגנון זה מבוסס על מינימליזם וטבעיות. הוא מאוד קלאסי ובעל קווים נקיים. לרוב קירות הבית יהיו צבועים בגוון רך ונעים, כאשר פלטת צבעים שנעה בין שחור ללבן משלימה את התמונה – מושכת תשומת לב ובו זמנית מרגיעה. פריטי הריהוט של הסגנון הנורדי נחשבים בעיקר פונקציונליים ומאוד נוחים, ולא פעם הם כוללים אלמנטים מהטבע.
  2. עיצוב בית פרובנס – סגנון זה לקוח מהאזורים הכפריים של דרום צרפת. עיצוב בסגנון פרובנס ידוע בפשטות וטבעיות והוא מכיל אביזרים כבדים ואיכותיים. הגוונים השולטים הינם גווני צהוב חיוור וכחול פסטל, ולו כזכר לכרי הדשא הססגוניים של האזור המרהיב.
  3. עיצוב בוהו שיק – לסגנון בוהו שיק ניתן למצוא מגון נרחב של פרשנויות, אך מה שבעיקר מאפיין אותו הנו המראה הלא מתאמץ, התוצאה מלאת החיים והוויזואליות השקטה. פה נעשה שימוש מרובה בטקסטיל (סטייל שטיחים, כריות מודפסות ומתלי מקרמה) ומבחינת רהיטים, הם יהיו בעיקר מודולריים ומאוד מוקפדים.
  4. עיצוב וינטג' – עיצוב וינטג' נוטף השראה מעיצובים שאפיינו את הסלונים של שנות ה30 ה40 וה50. הסגנון בעיקר משחק עם מרקמים, צורניות וגוונים, כך שהתוצאה תמיד הרמונית, מפתיעה ומרשימה. ההיצע הנרחב והמוקפד מייצר מסיבה ויזואלית וצבעונית, כזו שמעוררת את הדמיון ופורצת כל חוקיות עיצובית.

לראות להתרשם להתחבר

אלו היו רק ארבע הצעות, אך קיימות רבות נוספות, קרי הסגנון הכפרי, המודרני, הרטרו, התעשייתי, האקלקטי ועוד. המבחר רב? בהחלט, ועל כן חשוב להיות מודעים לאפשרויות, אך עוד יותר חשוב לראות דוגמאות ולבחון למה מתחברים – תפעלו מהבטן ותיהנו מהתהליך!

נגישות