1024 768 יוסי שאול מעצב פנים

מעצבי פנים מובילים

מעצבי פנים מובילים

מעצבי פנים מובילים – עיצוב פנים הוא תחום מרתק, המאפשר לאנשי מקצוע העובדים בענף לשלב את כישורי היצירה שלהם עם חוש עסקי כאשר הם מעצבים חללים פונקציונליים ומתקשרים עם מגוון לקוחות. ברמה הבסיסית מעצבי פנים מובילים מעצבים ויוצרים חללי מגורים ועבודה עבור מגוון לקוחות, כפרילנסרים או כחלק ממשרד עיצוב.

המדריך שלהלן מפרט מספר דגשים חשובים על פי הם מעצבי פנים פועלים:

ראשית, מעצבי פנים מובילים לוקחים בחשבון את התנהגויות המשתמשים ואת הרצונות ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. ארגון התנועה הוא נקודת התחלה, שניתן להשיג באמצעות מניפולציה בסיסית בפריסה. חלוקת שטח זו יכולה להתבצע באמצעות קירות, אך גם באמצעות רהיטים ואפילו חפצים. יחד עם זאת, על עיצוב הפנים לשים לב לתנאי הנוחות  כמו גם ארגונומיה, המכתיבה את המידות הטובות ביותר לרהיטים וחפצים. לבסוף, מפרט הציפויים והחומרים מהווה את החלק הגלוי ביותר בעיצוב הפנים, אך הוא לא פחות חשוב. מגע סופי זה מרכיב את פני הפרויקט, ומשדר את חזון המעצב כמו גם את רצונותיהם וצרכיהם של המשתמשים.

להלן נדון בסוגיות העיקריות אשר מעצבי פנים מובילים חייבים לקחת בחשבון ביתר פירוט:

שני המושגים הגדולים ביותר של עיצוב פנים שעליהם מעצבי פנים מובילים אמורים לשלוט הם אלמנטים של פרופורציה ואיזון. חשוב לוודא שכל עיצוב נעים לעין האנושית, כמו גם להבטיח שכל כיווני האסתטיקה נכונים.
עם זאת, זהו גם מצב שהוא אחת הבעיות המהותיות ביותר בהן נתקלים מעצבי פנים מובילים רבים. 

אלמנטים עיקריים ועקרונות של עיצוב פנים

ראשית, ואולי לרוב, מעצבי פנים מובילים צריכים תמיד להשתמש בעיניים ובמומחיות שלהם בכדי להבין בדיוק איזה סוג של עיצוב יהיה הכי נעים לעין של מישהו אחר. יתר על כן, למעצב עצמם יתרון רב יותר ביחס לאנשים אחרים, תלוי בכמות ההשכלה הכוללת שיש להם מבחינת הפרופורציה והאיזון של עיצוב הפנים ואלמנטים של שטח העיצוב שהם משתמשים בו.

מהי פרופורציה בעיצוב פנים

פרופורציה בעיצוב פנים היא האיזון בין אלמנטים עיצוביים שונים, כולל צבע, מרקם וצורה. מעצבים רבים ואפילו אדריכלים כוללים בדרך כלל היבטים כמו קנה מידה עם פרופורציה. מבחינת ה"נכונות "הכוללת של סדר מסוים, הפרופורציה משמשת כפסק הדין העיקרי לכך. ניתן להשיג פרופורציה נכונה של עיצוב פנים על ידי דגש של ההיבטים הבאים:

  • צבעים 
  • צורות
  • טקסטורות
  • אור

 

איזון

איזון מבחינת עיצוב פנים מוגדר לעיתים קרובות כמושג הכללי של שיווי משקל חזותי, אשר, בתורו, פועל ביחס לתחושת האיזון האישית והפיזית שלנו. איזון מושג בדרך כלל בפרויקטים שונים של עיצוב פנים באחת משתי דרכים שונות כגון:

  • סימטריה (שהיא בדרך כלל סוג איזון רשמי יותר)
  • אסימטריה (שהיא בדרך כלל סוג של איזון לא רשמי יותר)

פרופורציה צבעונית

פרופורציה בצבעים כוללת חזרה על דפוסי צבע באזורים שונים בחלל פנים. לדוגמא, אם בחלל תלוי ציור עם אלמנטים כחולים בתוכו, ניתן למצוא בד באותו צבע כדי לעטוף כיסא או ספה השייכת לאותו חלל.
מבחינת צבעים חוזרים, מעצבי פנים מובילים רבים ממליצים על חזרה של לפחות שלוש או חמש פעמים, כל עוד זה מספר אי זוגי. 

הדגשה

עוד אחד מהאלמנטים החשובים של עיצוב פנים הוא אלמנט ההדגשה, שבמילים פשוטות, מדבר על המוקד העיקרי של חלל הפנים. זו הנקודה של החדר שבו העין מתמקדת על ידי רהיט  או אביזר ספציפי. לא משנה מה החפץ, תמיד צריך להדגיש אותו עם אלמנטים של עיצוב פנים כמו צורה, קו, מרקם וצבע.

אור

ניתן לעצב אור באחת משתי דרכים: טבעי ומלאכותי. אור הוא גם דבר שיכול להשפיע על התפיסה החזותית הכוללת של אלמנט פנים ומרחב בכלל, מה שהופך אותו לחשוב במיוחד לשליטה, במיוחד מבחינת משיכת תשומת הלב על אזור מסוים.

לדוגמא, מעצבי פנים מובילים רבים משתמשים באור כדי להפנות תשומת לב לאביזרים שונים של אלמנט פנים של חלל עיצובי, כגון יצירות אמנות או צילומים. אור שימושי גם כשמדובר בפעילויות כמו קריאה ו / או כתיבה בתוכו. הדרך הטובה ביותר לעזור בשליטה על אור בכל חלל פנים היא באמצעות חפצים כגון וילונות וגוונים. 

נגישות