1024 768 יוסי שאול מעצב פנים

מה עומד מאחורי מעצבי דירות?

מעצבי דירות

עולם העיצוב הוא עולם של מותרות, אך באותה נשימה הוא גם עולם שמעניק חמצן, שמדגדג חלומות, שמייצר חיוך, שמגדיר זהות – שמעניק את התבלין החסר עבור כל נישה וחדר, ועל כן לאחר שעוברים לגור בדירה שאמורה לארח לאורך תקופה משמעותית, מתחילים לפרוק ארגזים ובאותה נשימה להבין כיצד הופכים את אותה טריטוריה לבית שהוא חלק מה DNA. עם זאת, כיוון שלא כולנו נולדנו עם חוש אסתטי מפותח ולא תמיד ברור מה באמת רוצים או צרכים (ברמה האסתטית והפרקטית), רצוי לפנות אל מעצבי דירות.

מעבר למילים

יש לקוח שרוצה מטבח מעוצב בסגנון פרובנס, יש לקוח שרוצה סלון מודרני נקי Iמזמין, יש לקוח שרוצה חדר ילדים נינוח ויוקרתי, יש לקוח ששואף שהבפנים ישקף את הבחוץ וכדומה. מכאן שחשוב להבין שלכל אחד יש רצון מעט שונה, ועל כן מעצבי דירות מקצועיים יודעים לראות מעבר להגדרות – יודעים להקשיב למה שהלקוח מנסה להעביר, גם אם הוא אינו תמיד מצליח להביע זאת במילים. כיצד? מעצב דירות מקצועי משקיע רבות בשיחה, בהקשבה, בהצפת שאלות, במעבר על תרחישים משפחתיים, בהגדרת החזון, בהתמקדות במקורות השראה מועדפים, בהצפת זיכרונות ילדות וכדומה, כאשר באותה נשימה מעצב דירות מקצועי לוקח בחשבון אילוצים פרקטיים והגבלות תקציב.

מסע מעוצב

רק לאחר שסך התמונה ברורה ניגשים לעבודה, כאשר תמיד ראוי לקחת בחשבון שעבודה מול מעצב דירות היא סוג של מסע. מסע שיש בו עליות, ירידות ועצירות. משמע מרגע שהמעצב מחזיק בסך הנתונים הוא מתחיל להריץ סקיצות ולאחר שהלקוח מאשר שהוא מתרגש לקראת התוצאה, יש לעבור שלב – להלביש על הסקיצה צבעים, גוונים, מרקמים, פריטים משלימים, תאורה, ריהוט וכדומה. נשמע כמו הרבה עבודה? ובכן מעצב דירה אינו רק מעלה קונספט וממשיך בדרכו, אלא הוא נמצא שם עבור הלקוח מא' ועד ת', עד שהלקוח מאשר שביעות רצון מלאה.

הצד של הלקוח

נחדד ונבהיר שהמעצב מסייע בבחירת הפרמטרים המשלימים, מנחה את אנשי המקצוע השונים, מבקר בפרויקט לכל אורך הדרך ובו זמנית מעניק תיקונים נחוצים. מכאן שמעצב הדירה צריך לשלוט בו זמנית בכמה מישורים, אך על הלקוח לקחת אחריות רק על שני פרמטרים יחידים: לרצות לקבל עזרה ולמצוא מעצב דירה איכותי ושחשים מולו חיבור אישי. ברגע שעונים על שני היעדים, הדרך לדירה מעוצבת וייחודית הרבה יותר פשוטה ומבטיחה.

הוצאה חכמה

אין להסתיר שעל עיצוב דירה נדרשים לשלם, אך גם אין להסתיר שכשגרים בדירה שאינה נוחה או מרגשת חשים פספוס גדול. כמו כן, עיצוב דירה יכול להפוך את הספייס שעומד לרשותכם להרבה יותר חכם ונוח, יכול ליצור תחושה של מרחב, יכול לחלק נכונה את המתחמים השונים וכדומה, ועל כן ממש כפי שלא מוותרים על חשמלאי או על רצף מקצועי, כך גם אין לוותר על מעצב דירות – תיהנו מהתהליך!