1024 576 יוסי שאול מעצב פנים

כיצד מוצאים מעצבי פנים מומלצים?

מעצבי פנים מומלצים

כיצד מוצאים מעצבי פנים מומלצים?

רבים טועים לחשוב שלהמליץ על מעצב פנים זה עסק די מורכב, כי ממש כפי שיש מי שמתחבר לטעם מתוק ומנגד יש מי שמתחבר לטעם מלוח, כך יש מי שמתחבר לעיצוב כפרי ויש מי שמתחבר לעיצוב מודרני. יש מי שמחפש מעצב שרק ינחית למציאות רצונות מוגדרים, ומנגד יש מי שמחפש מעצב שקודם כל יאפס את הדרך ויציף צרכים לצד אילוצים ורצונות. עם זאת, יש להבין שממש כפי שניתן להמליץ על מסעדה טובה, כך ניתן להמליץ על מעצב פנים מומלץ, ופה אנו מבקשים להסביר.

אלו תכונות חשוב לחפש אצל מעצב פנים?

אין זה באמת משנה לאיזה סגנון עיצובי מתחברים ואין זה באמת משנה אם יודעים לאן מכוונים, או אם עדיין נמצאים בשלב ההתלבטות האינסופי. מה בכל זאת כן משנה? משנה שהמעצב יהיה בעל ניסיון בנישה שעומדת על הפרק (זה משנה האם עומדים לעצב חדר ילדים, משרד עורכי דין, או לובי של בית מלון). זה משנה אם המעצב יודע להקשיב ללקוח, אך אינו מתפשר על הרמוניה ועל רמת גימור מרשימה שבאה לידי ביטוי גם בפרטים הקטנים. וזה משנה שהמעצב יהיה רגיש לתקציב שאליו מכוונים, יידע לעמוד בלוחות הזמנים, יהיה מוכשר ויכיר מגוון חנויות שיאפשרו למצוא את הפרטים הרצויים במחירים הרצויים.

כיצד בוחנים התאמה?

כיצד אם כן ניתן לדעת? כיצד ניתן לקבוע שהמעצב שעליו קיבלתם המלצה חמה אכן נכון עבורכם? ובכן כאשר מחפשים מעצבי פנים מומלצים, ראשית יש להבין מה מחפשים ומהם הדגשים האישיים, ורק לאחר מכן יש לבצע כמה פעולות פשוטות. יש לבקש לראות תיק עבודות, יש לבקש לדבר עם שני לקוחות קודמים (אנחנו ישראליים – אין שום סיבה להיות ביישנים), וכמובן שרצוי לנהל שיחה מקדימה עם המעצב ולבחון האם נרקם חיבור אישי.

ראשית מכירים בצורך

אז כן, סה"כ לא באמת כזה קשה לאתר מעצבי פנים מומלצים, ופה אנו מבקשים להאיר את הקושי האמתי – הרבה פעמים קשה להבין שאכן נחוץ להכניס ללב התהליך מעצב פנים. זה אולי נשמע מוזר, אך רבים שנמצאים בתהליך העיצוב כלל לא מודעים לצורך ולהיתכנות לקבל עזרה. רבים טועים לחשוב שמעצב פנים נדרש רק עבור פרויקטים יקרים וגדולים, כך שאם לצורך הדוגמה מבקשים לעצב "רק" את מבואת הכניסה, או "רק" את הסלון החדש, הרי שניתן להסתדר לבד. מדוע מדובר בטעות? כיוון שעזרה מקצועית עשויה לחסוך כסף, להציף פתרונות חכמים ועשויה (וצריכה) להפוך את סך התוצאה להרבה יותר שלמה, רצויה, מרשימה ומספקת, ואלו פרמטרים שרצוי לחוש כאשר נעים במרחב האישי.

היכן מוצאים מעצבי פנים?

אז אם גם אתם מחפשים מעצב פנים, ראשית תעצרו להבין מהם הדגשים האישיים (למשל הבנה משלימה בתכנון תכנית אינסטלציה ובתכנון תכנית תאורה) ותתחילו לחפש המלצות, תציצו ברשתות החברתיות, היכנסו לאתרים של עיצוב (ולו כדי לקבל השראה ראשונית) ולרגע אל תתפשרו. בהצלחה!

נגישות