1024 523 יוסי שאול מעצב פנים

כולל חדר השירותים – עבודה צמודה עם מעצב פנים

הרבה אנשים נוטים לחשוב שרצוי לפנות אל מעצב פנים רק כשמבקשים לשנות את הסלון באופן מהותי, למצוא פתרון לנישה, לרכך את עיצוב חדר השינה וכדומה, אך אינם מבינים שגם קבלת החלטה לגבי מיקום השולחן ביחס לאי שבמטבח נוגע לעיצוב פנים וגם מיקום של תמונה על הקיר נוגע לעיצוב פנים, ועל כן החוכמה היא להבין מתי לפעול לבד ומתי להיעזר בכישוריו של מעצב פנים, כאשר לרוב התשובה תלויה במהות הצורך, בשאיפה לשלמות ובסך הכישורים הנדרשים על מנת להשלים את המשימה.

מענה לצרכים פרקטיים ורגשיים

לצד ההבנה שבית הנו אזור שנועד למלא שורה של צרכים פרקטיים, גם קיימת ההבנה שבית הנו מקום שאמור לגרום לנו להרגיש טוב, ועל כן ישנה השפעה ישירה למגוון החפצים שמצויים בו, לאופי הסידור של החפצים, לזרימה של החלל, לבחירת הצבעים, לעומס הוויזואלי, לחיבור שבין החדרים, לבחירת החומרים ובאופן כללי ישנה חשיבות מכרעת לשפה העיצובית – שפה שגורמת לחוש בבית ובאותה נשימה גורמת לאהוב את הבית. אי לכך, לצד העובדה שמעצב פנים מסייע לממש צרכים פרקטיים באופן אידאלי, הוא גם מסייע ליצוק אווירה רצויה, וזאת בר ביצוע רק אם המעצב עוצר לבחון מיהו הלקוח, מה מגדיר אותו, מה משמח אותו, מה הוא מעדיף, מה הוא חולם ולאן הוא שואף.

ראייה מקיפה

מעצב פנים ייבחן טקסטורה, גוונים, מיקומים, גדלים, חיבורים, מוצרים, תאורה, זרימה בין חדרים, יחס בין מיקום הישיבה לתחימה, אופציות ליצירת טריטוריה מבלי להרים קירות וכדומה, משמע מעצב פנים צריך לראות את סך התמונה ולהבין במגוון נדבכים, ורק מנקודה זו לשקול חלופות ולקבל החלטות. מכאן שיש להביט על הלקוח ועל המבנה הקיים. יש להבין צרכים ולהתייחס למכשולים – יש להעלות רעיונות ולבחור באחד שמשלים באופן הרמוני את סך התמונה.

הכל כולל הכול

אם חושבים לעצב את חדר הילדים לקראת התוספת החדשה שעומדת להגיע למשפחה, אם מבקשים שחדר האוכל יקרין שמחה, אם מבקשים להשתמש בחדר הארונות באופן כמה שיותר מסודר, אם מבקשים שהסלון יצור אינטראקציה נעימה, אם כמהים שהמטבח יהיה קל לתפעול מבחינת סדר פעולות, או אם פשוט מבקשים להבין כיצד לחלק נכונה את מתחם הסלון ופינת האוכל – הרי שעבור סך הצרכים ישנה כתובת אחת: מעצב פנים.