1024 679 יוסי שאול מעצב פנים

עיצוב פנים לעסקים

עיצוב פנים לעסקים

חשיבותו של עיצוב פנים לעסקים

כאנשים פרטיים, אתם מארחים את היקרים לכם – בני המשפחה והחברים, בביתכם הפרטי. כאלו העומדים בראשו של עסק מצליח, הרי שאתם מארחים את קהל הלקוחות הנאמן בבית העסק. באיזו חווית אירוח אתם שואפים להעביר את המבקרים בעסק שלכם? ישנו קשר ישיר בין עיצוב הפנים בחנות או במשרד ובין טיב החוויה של הלקוחות.

דגשים בעיצוב פנים לעסקים – מה כדאי לקחת בחשבון?
עיצוב פנים למשרדים אמור לשקף את המיתוג שלכם ואת רוח העסק. כשמגיעים למלאכת העיצוב, מבינים מהר מאד כי גם השמיים אינם הגבול, וכי מגוון האפשרויות בלתי מוגבל. בשונה מעיצוב של בתים פרטיים בהם הטון מוכתב בהתאם להעדפות הפרטיות של בעלי הנכס, בעיצוב פנים לעסקים יש לקחת בחשבון את המותג – מה נכון לו, מה יתרום לו ומה יקדם אותו. לדוגמא:
• התאמת עיצוב הפנים (מבחירת הרהיטים ועד צבע הקירות) לקהל היעד
• סנכרון בין אופי השירותים/מוצרים ובין קו העיצוב המוכתב
• דגש רב על פונקציונליות – כזו שתשרת גם את קהל הלקוחות וגם את העובדים
• עיצוב שגם יתמוך את המותג, אך גם יצור בידול בהשוואה לעסקים מתחרים

עיצוב הפנים והמפגש הראשוני של הלקוח אתכם
בכדי להבין מהי החשיבות של עיצוב פנים לעסק, אציג אנלוגיה מעולם הקולינריה: כידוע, העיניים אוכלות עוד הרבה לפני הפה. כסועדים במסעדה, אתם מתרשמים מהצלחות היצירתי, האסתטיקה הגבוהה וההרמוניה בין הצבעים. גם מבלי לטעום את המנה, אתם נפעמים, נלהבים ונרגשים מהחוויה.

דומה הדבר עם מידת העיצוב של בית העסק שלכם: כשהלקוחות מגיעים אליכם לפגישה, הם מתרשמים תחילה ממה שהעיניים שלהם קולטות. עוד הרבה לפני שתציגו את המוצרים הנפלאים, האג'נדה השירותית שלכם או רזומה ההצלחות שאתם מתגאים בו, הלקוחות יחזיקו בדעה מוצקה עליכם המבוססת על נראות העסק.

עד כמה משפיע עיצוב בית העסק על חווית הלקוח?
משפיע עד מאד! נסו להיזכר בפעם האחרונה שבה אתם ביקרתם בחנות או במשרד שעיצובם הרשים אתכם. כבעלי עסקים העובדים מול לקוחות, הרי שאחד הדברים החשובים לכם ביותר הוא להעביר אותם בחוויה זכירה, חיובית ומעצימה. החוויה איננה נשענת אך ורק על שירות אדיב ומקצועי, אלא על כל האלמנטים העוטפים את הלקוח בזמן האינטראקציה מולכם.

"האם באמת ניתן ליצור בידול עסקי באמצעות עיצוב פנים?"
התשובה חיובית! סביר להניח כי גם אתם שמעתם לא אחת על המשרדים של "גוגל": כמה הם מפוארים, מאובזרים (כן, ישנה מגלשה במשרדים) ומותאמים לאופי החברה ושירותיה. בבתי עסק אליהם מגיעים לקוחות לפגישות (משרדי פרסום, משרדי קריאיטיב, משרדי עורכי דין וכן הלאה), חשוב לייצר חוויה חיובית ונעימה אצל הלקוח כבר מהרגע הראשון. זכרו כי לחיצת היד הראשונה של הלקוח היא לא אתכם, אלא עם מה שהוא רואה מסביבו.

נגישות